جهان فیزیک

حذف شد
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
نویسندگان

معمای صاف بودن

چهارشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۴۷ ب.ظ
به نام خدا

در چاچوب معادلات قدیمی اینشتین یک مسأله وجود داشت که فاقد راه حل رضایت بخش بود. خوشبختانه مکانیک کوانتومی، راه حل قابل قبولی برای این مسأله به دست می دهد. مسأله این بود :زمانی که ما به جهان اطراف خود می نگریم بسیار صاف به نظر می رسد. این پدیده غیر عادی است زیرا ما از معادلات اینشتین انتظار داریم که جهان خمیدگی قابل اندازه گیری ، مثبت یا منفی داشته باشد . 
Image result for ‫خمیدگی جهان و معادلات انیشتین‬‎
پاسخ به این معما را آلن گوت از M.I.T بیان کردو سپس پل شتاینهارت از دانشگاه پنسیلوانیا و فیزیکدان روسی آ.لینده از مسکو آن را به صورت بهینه ای درآوردند.بنابر محاسبات آن ها ، زمانی که عمر جهان بین 35-*10و 33-*10 ثانیه بود با انبساطی به صورت نمایی ، شعاعش به اندازه ی غیرقابل تصور 50*10 برابر افزایش یافت.
Image result for ‫خمیدگی جهان و معادلات انیشتین‬‎
این واقعیت که جهان از این مرحله ی تورم فوق العاده زیاد گذشته است این معما را توضیح می دهد . جهان تنها به این دلیل مسطح به نظر می آید که 50*10 برابر از آن چه ما زمانی انتظار آن را داشتیم وسیعتر شده است.به همانندی این موضوع با بالنی که آن را باد می کنیم بیاندیشیم . اگر بالن چند تریلیون برابر بزرگتر از قبل باشد،سطح آن مطمئناً صاف به نظر می رسد.
Image result for ‫بادکنک انبساط جهان‬‎

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی